Pernod Ricard ütles, et piiratud tarneid alustati, et tagada oma Venemaa tegevuse majanduslik elujõulisus. Kampaaniakorraldajate sõnul on see samm ebameeldiv.

Nagu paljud teised ettevõtted, peatas Pernod Ricard ekspordi Venemaale pärast Ukraina sõja algust. Kui senised alkoholivarud hakkasid Venemaal 2022. aasta lõpus lõppema, otsustas ettevõtte alustada piiratud mahus Beefeateri džinni ja Jamesoni viski eksporti.

„Me mõistame jätkuvalt täielikult hukka Venemaa õigustamatu sõja ja sissetungi Ukrainasse,“ ütles Pernod Ricard. „See ei ole tavapärane äri ja meie otsused ei ole tehtud kergekäeliselt,“ sõnas ettevõtte pressiesindaja.

Eksporti jätkatakse Venemaale, et hoida oma kohalikku tütarettevõtet majanduslikult elujõulisena. Lisaks soovib ettevõte vältida paralleelturge ja võltsimist.

Moral Ratings Agency, mis teeb kampaaniaid ettevõtete Venemaalt väljatoomiseks, ütles, et see samm on „vastik kui ka irooniline ajal, mil paljud ettevõtted sealt väljuvad.“ Ettevõte lisas, et Beefeateri ja Jamesoni müük Venemaal toetab „Venemaa majandust, mis maksab ukrainlaste mõrvamise eest“.

Eelmisel nädalal oli Pernod Ricard sunnitud lõpetama Absolut Vodka ekspordi Venemaale pärast vastuseisu kodumaal Rootsis. Paljud Rootsi baarid ja restoranid võtsid joogi oma riiulitelt maha ja poliitikud mõistsid selle Venemaale ekspordi hukka.